Matematik for programmører 2005

Datalogi, syvende h.h.v. niende semester.

Litteratur: Vi benytter den sprit-nye og meget spændende grundbog [VeBi]. Herforuden benytter vi diverse noter og kopier fra andre bøger.
  • [VeBi] James M. van Verth og Lars M. Bishop, "Essential Mathematics for Games and Interactive Applications - A Programmer's Guide," Elsevier, 2004. ISBN: 1-55860-863-X
  • [OG1] Note: A-stjerne algoritmen (graph search version) pdf
  • [Rab] Side 107 fra Steve Rabin, AI Game Programming Wisdom, Charles River Media, 2002
  • [Rich] Side 80-84 i Elaine Rich, Artificial Intelligence, McGraw-Hill, 1983
  • [ChOe]: Side 205-212 samt 238-246 i Gary Chartrand og Ortrud R. Oellermann, Applied and Algorithmic Graph Theory, McGraw-Hill, 1993
  • [LaLeRiSh] Side 159-164 i "The Traveling Salesman Problem", E. L. Lawler, J. K. Lenstra, A. H. G Rinnooy Kan, D. B. Shmoys, John Wiley and Sons, 1985


Skema:

Trykfejl mv. i "The Good Book": Giv mig meget gerne besked, når I opdager trykfejl og lignende. Rettearket opdateres løbende.

Opgaver med tilhørende løsninger: Opdateres løbende

Spisesedler:

Pensum: Ved at klikke her kommer du til semesterets hjemmeside.
Ved at klikke her kommer du til hjemmesiden for sidste års kursus.
Olav Geil <olav@math.auc.dk
http://www.math.auc.dk/~olav/>

Last modified: Tue Dec 13 08:11:14 CET 2005