Det Ingeniør-, Natur- og Sundhedsvidenskabelige Basisår
2009 - 2010
Arkitektur og Design
Matematik 2A: Eksamen
Generelt
Eksamen i Matematik 2 er en mundtlig eksamen med intern censor, som
evalueres med bestået/ikke bestået.
Pensum
Pensumliste kan findes på basisårets hjemmeside.
E-opgaver:
Eksaminationen tager udgangspunkt i de praktiske
E-opgaver, som vi har arbejdet med gennem semestret: (lægges
efterhånden på denne side)
E1
E2 E3 E4
Vejledning til opgaverne findes på flere lektionssedler (no.7,10,15).
Facit til E-opgaver i udvalg (lægges på siden
når E-opgaverne er afviklede)
I tillæg til E-opgaverne forventes I at kunne levere et kort oplæg
vedrørende et af teorispørgsmålene i nedenstående liste (med forbehold
for mulige mindre justeringer):
Liste med teorispørgsmål
Eksamensforløbet
Eksamen kommer til at foregå på følgende måde:
- Eksaminanden trækker en opgave (kombination af en E-opgave og et
teorispørgsmål)
- Eksaminanden besvarer spørgmålene i E-opgaven. Regn med at
bruge ca. 10 minutter på det. Det forventes, at hele E-opgaven er
gennemarbejdet på forhånd, men det forventes
ikke, at eksaminanden kan nå at besvare alle
spørgsmålene fuldstændigt. Bemærk, at det er en del af
forberedelsen til eksamen at udvælge passende dele af opgaven til
præsentation. Det frarådes kraftigt at afskrive fra manuskriptet.
- Efter besvarelsen af E-opgaven bruges ca. 7 minutter på at
besvare det teoretiske spørgsmål. Igen kan det være relevant at
foretage et passende udvalg - og at indlede med en kort
disposition.
- Hvis man ønsker det, så kan man tage teorispørgsmålet først.
- Hele eksamensforløbet er normeret til 20 minutter.
Ved gennemgangen af prøveopgaven, ved teorigennemgangen og
afslutningsvis kan eksaminator og censor stille supplerende og
opklarende spørgsmål.
Det er dog eksaminanden, der har initiativet ved
gennemgangen.
Sørg altså for på forhånd at udvælge noget relevant at
sige ud fra E-opgaverne og teorispørgsmålene.
I må gerne redegøre for
væsentlige definitioner, resultater, gerne eksempler, så tilhørerne
kan mærke, at I selv forstår det, som fremlægges.
Det er en dårlig ide
at basere sin fremlægning på et overfladisk slide-show eller på
oplæsning af noter.
Det er dog i orden at vise en slide til en
illustration eller en større udregning.
Det er en god ide at sørge for både at få sagt noget
teoretisk og at få vist nogle praktiske færdigheder.
Disse sider vedligeholdes af Martin Raussen, e-mail:
raussen(at)math.aau.dk